Stereotypy stosowane w reklamie
Niemal każdy producent mógłby godzinami opowiadać o swoim produkcie. Jednakże reklama musi być krótka i zawierać najwięcej informacji, które mogłyby skłonić konsumenta do zakupu. To jest właśnie jeden z tych powodów, dla których w reklamie obecne są stereotypy. Najczęściej dotyczą one roli płci. W wielu reklamach kobieta występuje jako troskliwa gospodyni domowa. Równocześnie jest także aktywna zawodowa. Kobieta przedstawiana jest jako osoba czuła, opiekuńcza, która często poświęca się dla rodziny.
W niektórych przypadkach konieczne jest jednak przełamanie tego stereotypu. Z tego powodu przedstawiane są kobiety silne, wręcz agresywne. Z kolei mężczyźni ukazywani są jako silni, pewni siebie oraz zdecydowani. Niekiedy pokazuje się ich jako opiekuńcze głowy rodziny. Czasem jednak przedstawiani są jako osoby aktywne. Czemu mają służyć stereotypy? Do jednych z ich zadań zalicza się utożsamianie się z postaciami, które występuje w reklamie. Odbiorca ma mieć świadomość, że aktorzy są tacy sami, jak zwykła osoba.