Fabryka Samochodów Osobowych na Żeraniu
Do dziś wielu miłośników motoryzacji z sentymentem wspomina pojazdy produkowane w polskich fabrykach. Czasy PRL-u uważane są za okres świetności w rozwoju polskiej motoryzacji. Jednym z prężnie działających zakładów produkcyjnych, gdzie montowano samochody, była Fabryka Samochodów Osobowych na Żeraniu.
Zakłady uruchomiono w latach 50-tych XX wieku. Początkowo w halach montowano Warszawę M-20 z części przywiezionych z ZSRR. Dopiero w 1954 roku z taśmy produkcyjnej zjechała pierwsza Warszawa składająca się z polskich części.
Co więcej, w fabryce produkowano także kultową Syrenkę, Polskiego Fiata 125p oraz Poloneza, a po prywatyzacji także Lanosa, Matiza i Chevroleta Aveo. W okresie świetności fabryka zatrudniała ponad 20 tysięcy pracowników. Dziś w FSO nie produkuje się już samochodów.
W 2011 roku nie uzyskano licencji na produkcję pojazdów pod marką Chevrolet oraz nadszedł światowy kryzys, który spowodował, że grupa kapitałowa FSO zaczęła inwestować w inne obszary działalności.