Manipulacja ceną

Prawdopodobnie nikt z nas nie lubi przepłacać. Z tego powodu podczas zakupów, poszukujemy najlepszych okazji. Produkt nie tylko musi mieć dobrą cenę, ale także jakość. Trend ten wykorzystują twórcy reklam.
Do jednych z najpopularniejszych trików zalicza się ustalanie ceny tak, żeby końcówka wynosiła 0,99 groszy. Przykładowo, lepiej jeśli cena produktu wyniesie 4,99 zł niż 5 zł. Co prawda konsument i tak zapłaci monetą pięciozłotową, ale jego umysł zarejestruje, że produkt był tańszy. Równie często stosowanym trikiem jest obniżka ceny.
W przypadku tańszych produktów, częściej stosuje się obniżkę w formie procentowej, np. produkt tańszy o 50%. Dla konsumenta jest to lepsza wiadomość niż ta, że produkt kosztuje 1 zł mniej. Z kolei w przypadku drogich produktów stosuje się odwrotną strategię.
Wówczas obniżka procentowa nie byłaby taka korzystna. Z tego powodu wybierając się na zakupy tak ważne jest zachowanie tzw. zdrowego rozsądku. Niekiedy może się bowiem okazać, że obniżki cenowe nie są wcale takie korzystne dla naszego budżetu.
Przeczytaj również: Media
Przeczytaj również: Reklama dla kobiet a reklama dla mężczyzn
Przeczytaj również: Bądź na bieżąco!