Rozmaite czaty – czy te tematyczne, czy te ze znajomymi – są stałym elementem nowoczesnych mediów. Warto jednak pamiętać, że tego typu funkcjonalność może być wykorzystywana nie tylko w celach rozrywkowych czy czysto komunikacyjnych, ale przydaje się również w obsłudze klienta. Dzięki funkcji live chat, kontakt z przedstawicielami danego przedsiębiorstwa może być łatwiejszy niż kiedykolwiek.
Na stronie wielu firm pojawiają się aplikacje z komunikatorami internetowymi, dzięki którym klient może skontaktować się z agentem, nie nawiązując kontaktu telefonicznego. Stanowi to doskonałe uzupełnienie pracy osób, które dbają o obsługę klienta w call center. Co więcej, tego typu aplikacje są ogólnodostępne i nie wymagają instalowania na komputerze specjalnego oprogramowania.
To bardzo wygodne zarówno z punktu widzenia obsługującego, jak i obsługiwanego. Jak sama nazwa wskazuje, live chat prowadzony jest na żywo. W ten sposób zyskuje znaczną przewagę nad innymi formami kontaktu pisanego, na przykład tym e-mailowym.
Klient zdaje sobie sprawę, że na odpowiedź będzie musiał czekać najwyżej kilka minut, a nie jak w innych przypadkach – nawet kilka dni.